6 juli 2023

Weer een autoveer tussen Maassluis en Rozenburg

Sinds 4 oktober 2022 is het autoveer tussen Maassluis en Rozenburg uit de vaart. Er vaart een noodveer, maar deze is alleen geschikt voor fietsers en voetgangers. Veel auto's en langzaam verkeer kunnen hierdoor nu niet de oversteek maken en de aanstaande Blankenburgverbinding wordt niet geschikt voor fietsers en langzaam verkeer.

Ondanks meerdere gesprekken tussen de vervoerder en de provincie Zuid-Holland was er tot op heden nog geen structurele oplossing. Daarom heeft fractievertegenwoordiger Johan Matze een aantal weken geleden tijdens zijn commissievergadering over bereikbaarheid gepleit voor een betere oplossing.

Volgend op de inspanningen van Johan Matze heeft Statenlid Gerard van de Breevaart in de laatste Statenvergadering voor het reces een amendement ingediend, om ervoor te zorgen dat er zo snel mogelijk een autoveer in de vaart komt. Dit voorstel werd unaniem aangenomen. Hierdoor kunnen de inwoners van Maassluis en Rozenburg binnen nu en twee maanden een nieuwe autoveer verwachten, waardoor (motor)fiets, auto en landbouwverkeer weer naar de overkant kunnen!

Lees het amendement hier.