4 maart 2011

SGP Zuid-Holland dankbaar voor stemmenwinst

Woensdagavond 2 maart 2011 werd met spanning gewacht op de uitslagen van de verkiezingen voor Provinciale Staten. Donderdagmorgen werd het eindresultaat duidelijk: een toename met bijna 4.800 stemmen! Lijsttrekker en fractievoorzitter van SGP Zuid-Holland Servaas Stoop: “We zijn dankbaar voor het behoud van twee zetels en de toename van het aantal stemmen!”

Tegelijkertijd is er ook een gevoel van teleurstelling. De resultaten in de andere provincies zijn reden tot zorg. Ook het zetelverlies van ChristenUnie en CDA doet pijn.

Na de verkiezingen is er werk aan de winkel. De VVD heeft als grootste partij het voortouw bij de coalitiegesprekken. Servaas Stoop: “We willen ons volledig inzetten voor een goed bestuur voor de schitterende provincie Zuid-Holland. We zijn er van overtuigd toegevoegde waarde te kunnen leveren!”

Stoop: “De SGP wil alle kiezers hartelijk bedanken! Het is zeker niet de bedoeling ons terug te trekken in het provinciehuis. We zullen mensen bij activiteiten en rond standpuntbepalingen blijven opzoeken.”