22 november 2012

SGP grootste bij herindelingsverkiezingen

De SGP heeft woensdag 21 november jl. goede zaken gedaan bij de gemeenteraadsverkiezingen in twee gemeenten in Zuid-Hollans. De SGP werd de grootste partij op Goeree-Overflakkee en Molenwaard.

In Molenwaard was de zetelverdeling al snel bekend. Zowel de SGP als het CDA eindigden op 5 zetels in de nieuwe raad. Die bestaat straks uit 21 zetels. De SGP is woensdag bij de gemeenteraadsverkiezingen in de nieuwe gemeente Molenwaard de grootste partij geworden. Molenwaard is een fusiegemeente die voortkomt uit Graafstroom, Liesveld en Nieuw-Lekkerland.

In de nieuwe gemeenteraad van Goeree-Overflakkee, die 29 zetels gaat tellen, krijgt de SGP 9 zetels. De VVD, ChristenUnie en de PvdA krijgen elk 4 zetels. Deze nieuwe gemeente bestaat uit een fusie tussen Dirksland, Goedereede, Middelharnis en Oostflakkee.

SGP-fractievoorzitter in de Tweede Kamer Kees van der Staaij feliciteerde via Twitter de campagneteams van zijn partij in Goeree-Overflakkee en Molenwaard.
SGP-leider Kees van der Staaij complimenteerde de plaatselijke SGP via Twitter: „Prachtige uitslag voor SGP op Goeree-Overflakkee. Complimenten aan het campagneteam op dit prachtige eiland!”