27 januari 2015

Samenwerkingsovereenkomsten waterschappen getekend

De provinciale voorzitters van de SGP en ChristenUnie in Zuid-Holland ondertekenden onlangs de samenwerkingsovereenkomsten voor de waterschappen Delfland, Rijnland en Schieland&Krimpenerwaard.

Op D.V. woensdag 18 maart zijn er verkiezingen voor de waterschappen. In de gebieden van het Waterschap Rijnland en de Hoogheemraadschappen Delfland en Schieland&Krimpenerwaard doen de partijen mee met een gezamenlijke lijst. In de samenwerkingsovereenkomst die getekend werden door voorzitter J.H. Boiten (ChristenUnie) en C.H. v.d. Berg (SGP) staan afspraken over de lijstnaam, het verkiezingsprogramma, de campagne, volgorde kandidaten enz.

Beide besturen vinden het van belang dat het geluid van de ChristenUnie en de SGP ook in de waterschappen klinkt en hopen op een goede uitslag.

In het gebied van Waterschap Hollandse Delta komen de partijen zelfstandig uit. Hier is wel een horizontale samenwerking aangegaan.

In alle gevallen is er een horizontale lijstverbinding met het CDA om de stemmen voor de christelijke partijen niet verloren te laten gaan.