11 maart 2015

Pijp voor van Dijk

Tijdens de verkiezingsavond van SGP Zuid-Holland in Hendrik-Ido-Ambacht kreeg Kandidaat Senator Diederik van Dijk een pijp overhandigd die symbool staat voor rust en onverstoorbaarheid. Hierbij verwijzend naar SGP Senator Holdijk.

Op D.V. woensdag 18 maart zijn er verkiezingen voor de Provinciale Staten. Deze Statenleden kiezen op hun beurt de leden van de Eerste Kamer. Op de verkiezingsavond in Hendrik-Ido-Ambacht was kandidaat Senator Diederik van Dijk één van de sprekers. Van Dijk staat op de tweede plaats van de lijst voor de Eerste Kamer voor de SGP.

Diederik van Dijk vertelde onder meer over zijn rol als fractieassistent van de Gerrit Holdijk. Zo bleek dat Gerrit Holdijk tijdens een belangrijke stemming voor één van de wetten van het kabinet-Rutte I een rondje was gaan lopen, omdat hij als digibeet de aankondiging van de stemming had gemist. Daarop staakten in de senaat de stemmen: 37 voor, 37 tegen. Van Dijk moest vervolgens heel wat uitleggen aan het ministerie... Een week later was Holdijk wel present en werd de wet van toenmalig staatssecretaris Paul de Krom alsnog aangenomen met 38 stemmen voor.

De lokale afdeling van de SGP bood Van Dijk daarop een pijp aan. Het handelsmerk van Gerrit Holdijk is immers zijn pijp. Erik van Hartingsveldt van SGP Hendrik-Ido-Ambacht: "Dit is symbool van continuïteit. Diederik krijgt deze pijp ook als hommage aan Gerrit Holdijk, hij straalt rust en onverstoorbaarheid uit. Wij hopen dat Diederik van Dijk, samen met Peter Schalk, die lijn van Gerrit Holdijk in de senaat voort zal zetten".