24 november 2014

Mooie verkiezingsuitslagen

Bij de tussentijdse herindelingsverkiezingen was de SGP op twee van de zes plaatsen in de provincie Zuid-Holland van de partij. In de Krimpenerwaard en in Nissewaard. In beide gemeenten deed de SGP het goed.

In de Krimpenerwaard was het resultaat 5 zetels. Daarmee werd de SGP in één klap de tweede partij. Dat was meer dan verwacht. De SGP is dan ook erg dankbaar voor deze uitslag. Het is een goede uitgangspositie voor de onderhandelingen die nu beginnen over een nieuw gemeentebestuur.

Ook in Nissewaard was de uitslag verrassend goed. Daar werkt de SGP prima samen met de CU. Resultaat: twee zetels, waarvan de tweede bezet wordt door een SGP'er. Zeker als je weet dat in de fusiegemeenten Spijkenisse en Bernisse de SGP geen enkele zetel had, is dit reden tot extra dankbaarheid.

SGP-voorman Van der Staaij ziet deze uitslagen als een opsteker. “Mooi dat het vele werk dat is verricht door onze plaatselijke SGP'ers zich heeft vertaald in winst. Bij eerdere herindelingsverkiezingen op Goeree en in Molenwaard en Alphen tekende zich óók al een positieve lijn af. Het zou prachtig zijn als die zich volgend jaar doorzet bij de verkiezingen voor de Staten en de Eerste Kamer. Hoe meer de Bijbelse boodschap van de SGP weerklank krijgt, hoe liever het me is,” aldus Van der Staaij.