8 april 2020

Meer succes Waterbus!?

Zojuist hebben we als fractie bericht gehad dat de Waterbusconcessie is gegund vanaf 2022. “Vanaf de start van de periode hebben wij ons druk gemaakt om het succes van de Waterbus voor te zetten en waar mogelijk uit te breiden” aldus Gerard van de Breevaart. Om te komen tot deze gunning is heel wat tijd over heen gegaan. “Als initiatiefnemer in de Staten hebben we, eerst schriftelijk en daarna via een debat, geprobeerd eea nog in de herziene uitvraag gewijzigd te krijgen.”

De wensen zijn in iedergeval  duidelijk kenbaar gemaakt aan de inschrijvers. We zijn dan ook blij om te zien dat veel van onze aandachtspunten, deels of geheel, zijn opgenomen in de bieding die is gegund. Enkele voorbeelden: uitbreiding van het netwerk, ook Capelle aan den IJssel wordt aangedaan en Zwijndrecht wordt direct aangedaan vanuit Papendrecht visa versa. Zelfs Sliedrecht is behouden en Kinderdijk kan het gehele jaar worden bezocht via het water. Enkele zaken zijn nog niet bekend, maar met het voorlopige resultaat zijn we erg blij. We wensen de nieuwe exploitant veel succes met de voorbereidingen op deze mooie concessie.