2 juni 2011

Erepenning voor waterschapper J. Slingerland

Op 1 mei 2011 is Jaap Slingerland vanwege persoonlijke omstandigheden gestopt als hoogheemraad bij hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard. Vanaf 1995 maakte Slingerland jarenlang deel uit van het dagelijks bestuur van het hoogheemraadschap van de Krimpenerwaard dat in 2005 fuseerde met het hoogheemraadschap van Schieland. Tijdens zijn afscheidsreceptie op woensdag 1 juni 2011 heeft Jaap Slingerland uit handen van dijkgraaf Hans Oosters de erepenning van verdienste van hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard ontvangen.

Hans Oosters prijst Slingerland in een speech om zijn inzet en beschrijft hem kort aan de
hand van drie woorden: hoofd, hart en handen. Hoofd, omdat Jaap veel bagage bij zich draagt om een goed en kundig bestuurder te zijn. Hart, omdat Jaap een absoluut mensen-mens is met een optimistische levensvisie en humor.
Daarnaast heeft hij passie voor zaken die belangrijk zijn in het leven en in het waterbeheer. En als laatste 'handen' vanwege zijn vakmanschap. Jaap heeft de erepenning ontvangen voor zijn jarenlange inzet voor het beheersgebied. Naast de penning kreeg hij ook een peilschaal met daarop zijn prestaties vermeld. Jaap zei in zijn speech 'volkomen verrast te zijn met de erepenning en de peilschaal.' Hij was zeer vereerd en had het niet verwacht.