31 december 2010

Bestuurlid W.J. Vroegindeweij politicus v/h jaar

SGP-raadslid mr. Wouter-Jan Vroegindeweij, is door de Katwijkers verkozen tot politicus van het jaar. Woensdag 29 december jl. werd de uitslag bekend gemaakt door Zetel34, de organisatie die deze verkiezing heeft uitgeschreven via Internet. De heer Vroegindeweij is tevens bestuurslid van de provinciale vereniging en staat kandidaat voor de Provinciale Statenverkiezingen.

Wouter-Jan Vroegindeweij is 38 jaar en sinds 2002 actief als lid van de Katwijkse gemeenteraad. Tijdens de raadsperiode 2005-2010, was Wouter-Jan Vroegindeweij tevens voorzitter van de raadscommissie Bestuur.

Wouter-Jan is de 2de SGP-er die de verkiezing tot ‘politicus van het jaar’ weet te winnen. Eerder werd fractievoorzitter drs. Wim van Duijn in 2006 verkozen tot politicus van het jaar. Deze verkiezing werd toen uitgeschreven door de lokale omroep, RTV Katwijk.

Naast het raadslidmaatschap is Wouter-Jan Vroegindeweij tevens kandidaat, namens de SGP, voor de Provinciale Statenverkiezingen van Zuid-Holland, op 2 maart 2011.